rrock'n roll child

maanantai 28. maaliskuuta 2022

Helsinkiviikonloppu 25.-27.3.2022

Moi!

Tuli vietettyä mukava viikonloppu Helsingissä. Olipas ihanaa olla taas Helsingissä, siellä on aina niin kiva käydä. Majoituttiin Iltsun kanssa Eeron luona ja Eero oli meidän seurana koko viikonlopun. Bussi starttasi perjantaina klo 13, oli kiva lähteä aikasemmin liikkeelle. Ei tullut kiire Helsingin päässä. Menomatka oli jälleen ihan hysteerinen ja räkätettiin Iltsun kanssa taas kaikelle. Bussi meni suoraan Helsingin Kamppiin jossa Eero oli meitä jo vastassa. Käytiin syömässä ja hoitamassa tarvittavat ostokset. Vuorokausiliput, aamu- ja iltapala ja vähän viiniäkin. Eerolle päästyämme purettiin vähän laukkuja, käytiin suihkussa ja ehostauduttiin iltaa varten. Lähdettiin illalla kohti Hard Rock Cafea, sillä kuultiin että Voice of Finlandista tuttu Andrea Brosio esiintyisi siellä. Olipas kiva päästä taas keikalle, Andrea esitti duokaverinsa Santeri Kaverisen kanssa akustisesti kahden setin verran biisejä eri esittäjiltä. The Doorsia, Red Hot Chili Peppersiä, Guns N' Rosesia, Led Zeppeliniä.. Aivan täydelliset setit ja hyvä meininki!

Kävin kiittämässä Andreaa viimeisen setin jälkeen ja otettiin kuva. Tämän jälkeen lähdettiin Iltsun ja Eeron kanssa Pataässään. Siellä oli ihan jees meno. Pitäisi käydä joskus Tampereenkin Pataässässä. Viihdyttiin baarissa muutama tunti ja sitten lähdettiin Eerolle syömään pizzaa ja nukkumaan.

Lauantaina oli vuorossa Taivallahti, Luonnontieteellinen museo ja Ravintola Morrison's. En ollut nukkunut melkein ollenkaan joten väsymys oli vahvasti läsnä. Onneksi energiajuoma auttoi edes vähän. Ulkona oli kamala myrsky ja todella kylmä, eikä Taivallahti näyttänytkään niin nätiltä tällaisena vuodenaikana. :D Joten ei ollut ehkä mikään paras idea lähteä sinne.

Sitten suunnattiin kohti Luonnontieteellistä museoo jota olin odottanut todella paljon! En ollut ikinä käynyt siellä. Mentiin museoon Kampin kautta ja sattui pieni episodi jolle ollaan räkätetty niin paljon. Meidän edellä olevat ovet oli menossa kiinni. Normaalit ihmiset olisivat odottaneet ovien menevän kiinni ja avanneet ne uudelleen. Mutta mitä mä ja Iltsu tehdään? Juostaan huutaen kädet levällään kohti ovia ja melkein niitä päin, jotta oltais ehditty ulos. :D Miten meni noin niinku omasta mielestä?

Museossa riitti paljon mielenkiintoista nähtävää  ja oltiin siellä ainakin kaksi tuntia. Suomen ja maailman luonto oli kiinnostavimmat. Tämä oli todellakin näkemisen arvoinen ja suosittelen ehdottomasti käymään tässä paikassa!

Museokierroksen jälkeen lähdettiin syömään Ravintola Morrison'siin. Sielläkään en ollut ikinä käynyt, mutta oi että miten taivaallista ruokaa ja järjettömän iso burgeri! Kyllä tuli vatsa täyteen.

Oltiin syömisen jälkeen niin väsyneitä että päätettiin mennä vaan chillaamaan Eeron kämpille. Kummasti piristyttiin kun bongattiin matkalla Saiturin pörssi ja melkein juostiin kaivelemaan alelaareja. :D Ostin karkkia illaksi, shampoota sekä todella tyylikkäät kengät. Sit mentiin Eerolle ja hengailtiin siellä loppuilta. Katsottiin telkkaa, päiviteltiin somea ja herkuteltiin.

Lauantai-sunnuntai välinen yö tuli nukuttua paremmin, sillä sain nukkua sen yön sohvalla. Sunnuntai aamulla heräiltiin kaikessa rauhassa, syötiin aamupala ja pakkailtiin kamoja. Mun ja Iltsun bussi lähti vasta klo 17:20 takaisin Tamperelle, mutta päätettiin lähteä jo noin 12 aikoihin kohti keskustaa. Eero tuli meidän mukaan. Käytiin syömässä, shoppailemassa sekä ottamassa happea ulkona ja kuvailtiin vähän.

Helsingistä lähti mukaan muun muassa noi ylläolevat, hyvin hattivattiteemaiset ostokset. Löysin myös kivan paidan Cybershopista ja karkkia Karkkitorilta. Karkkitorilla on pakko käydä aina jokasella Helsingin reissulla.

Bussi oli eilen Tampereella puoli kasin jälkeen illalla ja täällä olikin oikein kiva ilma. Semmonen pikku takatalvi. Sit ei muuta kun kotiin purkamaan laukkuja, katsomaan sen illan Voicejaksoa ja mussuttamaan iltapalaa.