rrock'n roll child

perjantai 3. elokuuta 2018

Turun reissu

Moikka!
Oltiin suunniteltu siskon ja kaveriporukan kaa, et mentäis tsekkaamaan Turun yöelämää ja oltais yötä Janskulla kun hän asuu nykyään Turussa. Päätettiin toteuttaa tää suunnitelma viime lauantaina. Jansku oli ollu jo jonkin aikaa Tampereella, joten hän pääsi tottakai meidän kyydillä Turkuun. Ahtauduttiin siskon autoon iltaseiskan maissa kun ei päästy aiemmin lähteen. Meidän matka oli vähällä mennä pieleen, sillä jouduttiin kolariin ennen kuin oltiin ees päästy Tampereelta. En kuitenkaan kerro siitä sen enempää. Ainoa asia mitä voin sanoa, on se että selvittiin hengissä ja että tolla autolla ei enää ajeta.

Ikuisuudelta tuntuvan selvittelyn jälkeen saatiin onneksi toinen auto käyttöön, ja päästiin lähtemään Turkuun joskus kahdeksan jälkeen.. Siinä oli vielä sellanen noin parin tunnin matka ja pidettiin pieni tauko Urjalassa joten oltiin Turussa joskus puoli yhentoista jälkeen. Mut ainakin matkan varrella oli kauniita maisemia. Nähtiin peuroja ja yks iso hirvi.

Urjala

Perille päästyämme ei ees purettu laukkuja kunnolla vaan alettiin heti ottamaan pohjia, jotta oltais päästy pian baariin. Hengattiin vähän aikaa ulkona kun bussintuloon oli aikaa, ja kello kahdentoista jälkeen köröteltiin bussilla kohti Turun keskustaa. Oli tarkoitus mennä Börssiin, mut siskon ikä ei riittänyt sinne. Otettiin kuitenkin Iltsu ja tän kaveri siitä edestä mukaan, ja lähdettiin Marilyniin kun sinne siskon ikä sentään riitti. Mun mielestä Marilyn vaikutti ihan kivalle paikalle! Hyvät musat, ihan kiva sisustus eikä juomat ollu niin pahanhintaisia. Oli kiva vähän irrotella sen alkuhässäkän jälkeen.

Ei taidettu olla ihan pilkkuun asti, mut tuli silti biletettyä riittävästi. Iltsu ja tän kaveri lähti vähän aiemmin kun heillä oli kyyti. Me muut haettiin grilliltä ruokaa ja mentiin syömään ruokamme Jokirantaan. Ranskalaiset kaikilla mausteilla teki siihen aikaan niin hyvää. Ja olihan siellä hienot maisemat! Syötyämme lähdettiin taksilla takas Janskun kämpälle.

Kello oli ehkä jotain puoli kuusi aamulla kun heräsin aivan älyttömään ukonilmaan. Olin just nukkunut ehkä 2-3 tuntia enkä saanut ukkosen takia enää unta.. Tai no, otin ukkosen laannuttua pienet torkut ja heräsin seuraavan kerran samaan aikaan kun Jansku. Muut nukkui ja me sit siinä jotain supateltiin ja syötiin aamupalaa. Kun muut oli vihdoin heränny, pakattiin ja lähdettiin kohti Kauppakeskus Myllyä joka sijaitsee Raisiossa. Ei ollu itseasiassa kovin pitkä matka autolla. Käytiin siellä syömässä ja kierreltiin vähän liikkeitä. Löysin uuden farkkutakin ja ostin myös vähän karkkia. Enpä ollu ikinä käyny Myllyssä, mut vaikutti kivalle paikalle.

Myöhemmin heitettiin Jansku kotiin, ja otettiin sen jälkeen suunnaksi Tampere. Oli oikeesti niiin kiva reissu, ehdottomasti joskus uusiks!