rrock'n roll child

torstai 22. kesäkuuta 2017

Turun reissu 19.6.2017

Moi!
Maanantaina oli kauan odotettu Turun reissu. En ollu ikinä käyny siellä kunnolla kiertelemässä, oon vaa aina lähteny sieltä laivalla jonnekkin. Joten oli mukava tehdä sinne pieni päiväreissu Janskun kaa. Lähdettiin Express Bussilla jo kasin aikaan aamusta. Se reitti oli tosi kiva, ku mentiin mm. Forssan, Urjalan ja Loimaan kautta. Oli ihanat maisemat. Turussa oltiin noin kymmenen aikaan ja Iltsu tuli meitä vastaan Turun bussiasemalle, hän toimi meidän oppaana koko päivän :D. Jansku kävi heti alkajaisiks sen EHKÄ tulevalla koululla ku se oli sopinu vierailun sinne tuoksi päiväksi, se kesti jonkun 1-1,5 tuntia. Me sillä välin Iltsun kaa käytiin jo vähän kiertämässä kauppakeskus Hansassa ja siinähän se aika hurahti ku juteltiin jonkun innokkaan myyjän kaa, käytiin ostamassa karkkia ja kierrettiin vähän kauppatorilla. Ku Janskun kouluvierailu oli ohi nii käytiin syömässä. Sen jälkeen lähdettiin kierteleen ympäri Turkua. Käytiin kauppahallissa, Vartiovuorella, Samppalinnan puistossa, Veistämön aukiolla ja siitä eteenpäin ihmettelemässä laattoja, kirppiksellä (ei löytyny mitään), jäätelöbaari Nuvole Gelateriassa, Tuomiokirkossa, ison päivänkakkaran ja Suomen Joutsenen luona, kuljettiin Fölillä (bussi) ja Förillä (lautta).. Jalat jo vähän huusi hoosiannaa ku tuli käveltyä aika paljon mut oli sen arvosta, Turussa on niin paljon nähtävää (vaikka joku saattaa väittää muuta :D). Käytiin ostamassa evästä ja mentiin lopuksi piknikille Jokirantaan. Oi että sinne ois voinu jäädä koko illaks vaa hengaamaan, oli niin kaunis ilma. Mut sit oli pakko lähteä jo kuuden jälkeen lähtevällä bussilla takas Tampereelle kun seuraavana aamuna oli aikainen herätys.

Seuraavaks tuleekin ”vähän” kuvia tältä reissulta.

Kauppatori

Aurajoki, Jokiranta

Tuomiokirkko

Vartiovuori

Tämmösiä karkkeja tuli ostettuu, nam!

Turun observatoriolta otettu maisema, lähellä Vartiovuorta

Samppalinnan puistossa

Samppalinnan puistosta otettu maisema

Samppalinnan puiston läheltä

Tää on otettu förin kyydistä! Olipa siistii kulkee sellasella

Suomen Joutsen

Tuommonen löytyi jonkun bussipysäkin takaa.. En tiiä mikä sen paikan nimi oli..

Oli "vähän" vaa laattoja

Mun eväät ku oltiin Jokirannassa piknikillä :3 Kauppatorilta ostettuja mansikoita ja vähän sidua, aa että.

Miten mä nyt näin paljon otin kuvia Jokirannasta? :D

Paluumatkalla oltiin Janskun kaa jo vähän väsyneitä, söin croisanttia ja kuunneltiin mm. Bat & Ryydiä :'D. Tampereella oltiin n. Klo 20:20, ja kotiin päästyäni purin nopeasti laukun, kävin suihkussa, selasin nettiä ja jonka jälkeen oli kiva käydä viimein väsyneenä mutta onnellisena nukkumaan.

Oli ihan mahtava päivä, ois tuonne Turkuun voinu jäädä pidemmäksikin aikaa!

Kiitos ihanalle Iltsulle ku toimi oppaana ja kiitos Janskulle ihanasta matkaseurasta. <3