rrock'n roll child

maanantai 25. syyskuuta 2017

Saari-Soljanen, Seitseminen

Moi!
Kävin ryhmän kaa viime torstaina Saari-Soljasella, Seitsemisessä, Ylöjärvellä. Olin joskus kuullut jotain Seitsemisestä, mutta en ollu käyny siellä ikinä. Paikkana kuitenkin tosi kaunis, ja siellä voi valita minkä reitin tahansa. Me päätettiin valita Saari-Soljasen reitti, kun se oli vain noin kahden kilometrin lenkki, eli ei yhtään paha. Siellä voi valita pidempiäkin reittejä, kuten vaikka Harjupolun mikä on 5,2 km lenkki. On erilaisia reittejä, kuten kesäreitit, hiihtoreitit jne. Saa valita sellasen reitin minkä jaksaa kulkea. Suosittelen ottamaan mukaan kumisaappaat, tai jotkut muut vettäpitävät kengät, pipon (jos ei halua saada hirvikärpäsiä päähän), hanskat ja vesipullon. Sillon ku me mentiin, niin oli vähän viileetä. Käytiin jossain Kurussa sijaitsevassa kahviossa matkalla Seitsemiseen.

Kun päästiin paikan päälle, nii mentiin käveleen sellaselle pitkälle sillalle, jonka päädyssä oli lintujenbongauspaikka. Ei kyllä nähty ainuttakaan lintua. Sen jälkeen muut meni laittamaan evästä valmiiksi sellaseen pikkumökkiin missä oli grilli ja sillä aikaa mä, toinen ryhmäläinen ja toinen ohjaajista lähdettiin sille kahden kilsan lenkille. Vitsit että oli ihanaa kävellä pitkästä aikaa metsässä, ja kun välillä siellä sai kulkea pitkospuilla. Ja oli niin hiljaista. Kyllä siellä kelpas kävellä kun aurinkokin välillä pilkisteli, vaikkei sitä välttämättä kuvista huomaa.

Lenkin jälkeen mentiin siihen pikkumökkiin syömään evästä. Lähdettiin ruokailun jälkeen ja Tampereella oltiin joskus neljän maissa. Meno -ja paluumatkan paras kohta oli se ku Suomipop lakkas toimimasta ja saatiin kuunnella rokkia. <3

Oli kyllä mahtava päivä, haluan toistekkin tuonne paikkaan ja kävellä muitakin reittejä.

Jos itsekin kiinnostuit kyseisestä paikasta niin TÄÄLTÄ pääset valitsemaan itsellesi sopivan reitin! :)